Weekoverzicht #70: Zusje vertrekt en het begin van Calima

door | mrt 13, 2020 | Persoonlijk | 0 Reacties

tekst

Zondag

Na het gebruikelijke koffie rondje gingen Beatrijs en ik richting onze palmboom en lagen we even op het strand.
Vanaf het strand liepen we richting Mr Kale waar we heen gingen voor koffie, smoothies en lekker eten. Toen we daarheen liepen, kwamen we eindelijk onze grote fluffy hond tegen. Afgelopen november kwamen we deze hond ook al tegen en werd Beatrijs op slag verliefd.
Toen we terug gingen naar het hotel, heb ik gevraagd of we toch nog een andere kamer konden krijgen. Onze kamer was op de 4de verdieping en daarmee erg warm. We konden nog wisselen naar de meest luxe kamer die ze handen, dat deden we dan ook met liefde. Dit is alweer de derde kamer waarin we verbleven in dit hotel.
Daarna ging ik weer even naar het dakterras om te werken. Het is zo een fijn dakterras, met altijd vrolijke achtergrond muziek. Ik merkte door het werk in het hostel, dat ik zo gewend ben aan het buiten zijn, dat het erg onwennig was om binnen te zitten werken. Het dakterras was dan ook een ideale manier om buiten te werken.
Ik was nog een boodschap vergeten dus ik liep ook nog even langs de supermarkt. Ik liep via de boulevard naar de supermarkt en zag deze mooie zonsondergang.
Eenmaal terug op de hotelkamer was het weer tijd voor meer Gilmore Girls. Hier hadden we even een korte pauze. Zo in het witte bed valt het pas op hoe bruin mijn benen zijn geworden!

Maandag

Deze maandag bleven we bijna de hele dag binnen. Beatrijs was al een paar dagen ziek en ik ontdekte hoe makkelijk het thuisbezorgen eigenlijk was. Hier bestelden we pannenkoeken en smoothies!
We gingen aan het eind van de dag toch even naar buiten. Het was opeens ook helemaal niet zo mooi weer!
We werden meteen beloond voor het naar buiten gaan, want we kwamen een lieve knuffelige hond tegen.

Dinsdag

Ik ging dinsdag weer trouw onze koffie halen bij de bakker om de hoek. Ze hadden alleen geen meeneembekers meer, dus ik kreeg het mee in plastic bekertjes.
En zie je die mooie pen? Dat is mijn favoriete souvenir van mijn tijd op Gran Canaria, het doet me denken aan mijn bijnaam, pink unicorn flamingo. Op de kop zit namelijk een unicorn.
In de ochtend was er opeens een heleboel verbouwingsgelijk. Blijkbaar was het buurpand opeens aan het verbouwen. De hotelbaas wist van niks en je zag de wanhoop op zijn gezicht. Onze kamer zat enorm in de herrie, waardoor we naar buiten moesten vluchten. We kwamen toen deze helmencollectie tegen!
Terwijl we over de boulevard liepen, maakte Beatrijs nog meer hondenvriendjes!
Toen we aan het eind van de dag weer thuis kwamen in een stil hostel, was het tijd voor smoothies in bed. Ik besloot een armbandje te maken.

Woensdag

Omdat de dag ervoor de meeneembekers op waren, nam ik deze ochtend de bekers mee die op onze hotelkamer stonden. Je had de blikken in de bakkerij moeten zien, ze snapten er niks van. Tijdens het koffie halen kwamen ik mijn maatje Neil tegen en we maakten plannen voor die avond.
We gingen weer even naar het strand, onder de palmbomen zitten, maar het was nog steeds niet zo mooi weer.
We aten weer roze ijsjes en dat kleurde erg mooi bij mijn haar!
We gingen voor onze laatste avond samen weer eten bij Bioloco, we waren ondertussen vaste klanten geworden en begroeten ons elke keer als we binnenkomen. Ik voelde me eigenlijk niet zo lekker deze avond en deze foto was om aan te tonen dat ik me niet goed voelde. Blijkt dat ik opeens wel erg vrolijk kijk, ondanks dat ik me niet lekker voel. Het is enkel te zien aan mijn ietswat gekantelde hoofd.
Op één van de avonden hadden we het over bepaalde trucjes. Dit is een trucje wat ik nog steeds niet helemaal onder de knie heb en ik moet nog steeds om uitleg vragen.

Na het uit eten gaan ging Beatrijs terug naar het hotel en ging ik naar het HiTide hostel, daar was namelijk een jam sessie gaande. Uiteindelijk waren er 60 man op het kleine dakterras daar. Er waren zoveel bekenden, het was zo een leuke avond. Helaas heb ik geen foto’s gemaakt deze avond.

Donderdag

Voor onze laatste ochtend, ging ik koffie halen bij de Starbucks. Mijn naam schrijven, dat konden ze hier Γ©cht niet.
We liepen nog één laatste rondje over de boulevard. Het kwam pas hier in me op, dat dit ook mijn laatste rondje boulevard zou zijn.
Dit is toch een uitzicht wat je gaat missen?
We aten nog één keer de pokebowl bij Amelie Green om het af te leren. Het meisje in de bediening sprak nauwelijks engels, maar daar waren we ondertussen wel aan gewend.
OkΓ©, zusje is afgezet en ik heb mijn spullen weer opgehaald in het hotel. Op naar de bus om terug naar het hostel te gaan.
Luna heeft me gemist! Ik werd warm onthaald door mijn medevrijwilligers en door mijn lieve poezenbeest.

Vrijdag

Ik had natuurlijk weer meteen de ontbijtdienst en ik kon weer genieten van een zonsopkomst met Luna.Hier op de foto is het wel duidelijk dat Luna erg gegroeid is in de afgelopen weken. Hier begonnen de vermoedens dat ze zwanger zou zijn.
Wat had ik dit uitzicht toch gemist!
We hadden dit lieve hondje op bezoek. Hoe kleiner de hondjes, hoe harder ze kunnen blaffen geloof ik.
De zon was heel fel en groot zo vlak voor de zonsondergang, een beetje gek,
Het werd een hele bijzondere zonsondergang, de lucht kreeg allemaal verschillende kleuren op verschillende plekken.
Er was niemand ingeroosterd op het avondeten en daarom deden we het met zijn allen. Ik heb de hele middag in de keuken gestaan om weer appelmoes te maken. Ook was de bloemkool uit de oven van mijn hand.

Zaterdag

We wisten dat dit het laatste uitzicht zou zijn wat we de komende tijd gingen zien, aangezien de Calima er aan kwam!
Luna is opeens al weken elk moment van de dag vlakbij het hostel te vinden. Normaliter is ze veel meer de hort op. Dit draagt allemaal bij aan de vermoedens dat ze zwanger zou kunnen zijn.
Zo halverwege de middag verdween het uitzicht. We hadden al eerder calima gehad sinds ik er was, dus ik maakte me er toen nog niet zoveel zorgen over. Al gauw bleek dat er voor meerdere dagen code geel en oranje voorspeld waren. Het werd een onrustige tijd, maar dat lees je allemaal in het volgende weekoverzicht.

* Dit artikel kan affiliate links bevatten. Dit kost jou niks extra’s, maar zorgt dat deze website kan blijven bestaan.

Veerlez
Hoi, ik ben Veerle, dit is de plek waar ik blog over alles wat volgens mij het leven mooier maakt! Wil je meer over mij weten? Kijk dan hier.

Podcast

Reizende Strijdster Podcast

Meditaties

CategorieΓ«n

Anderen lezen:

Hoe ik met 2 minuten per dag honderden euro's verdien?
3 IJslandse series op Netflix
6 Boeken die mijn leven hebben veranderd
Het verhaal van een vleesboom