Weekoverzicht #68: 4 hostels en een hotel

door | feb 10, 2020 | Persoonlijk | 0 Reacties

Deze week heb ik meer tijd in de stad Las Palmas gespendeerd, dan in mijn hostel in Tejeda. De week begon namelijk met mijn ‘weekend’ en na een paar dagen werken, kwam mijn zusje alweer richting Gran Canaria en begon mijn ‘vakantie’.

Zondag

Het was een hele mooie en rustige zonsopkomst. Ik had de ontbijtdienst, we waren dit weekend uitverkocht in verband met het Almond Festival en daarmee was het een drukke ochtend. Na mijn ontbijtdienst, was het tijd om richting Las Palmas te gaan omdat mijn ‘weekend’ daarmee begonnen was.
Thibaud en ik waren van plan om te gaan liften richting Las Palmas, we dachten dat het makkelijk zou gaan, juist omdat er door het festival zoveel auto’s reden. Niemand stopte, juist doordat er zoveel auto’s waren. Gelukkig kwam er een bus langs, die extra reed vanwege het festival. Er was alleen geen plaats meer, dus ik zat lekker in het gangpad.
Ik ging naar het Tropical house waar er een bed voor mij gereserveerd zou zijn. Ze waren iets voller dan ze van te voren dachten, dus een bed vrij maken voor mij duurde iets langer. Terwijl ik aan het inchecken was, kwamen zowel Adrien als Daniel voorbij gelopen, zij zijn beide te gast geweest bij Finca én ik ben met beide een weekend weg geweest. Ze hoorde mijn stem en waren blij me te zien. Daniel en ik vertrokken dan ook snel richting La Isleta om het zonsondergang concert te zien, wat elke zondag is!
Dit was het uitzicht vanaf het concert. Het leuke is dat als ik naar het concert ga, ik een hele hoop bekende tegenkom. Ondertussen ken ik vrij veel van de vrijwilligers van de andere hostels en zijn er een aantal long term gasten op het eiland.
Na het concert gingen Daniel en ik een potje poolen, beide potjes werden natuurlijk door mij gewonnen. Toen we klaar waren met poolen, waren onze vrienden ook gearriveerd op het terras.

Maandag

Ik had een beetje hoofdpijn na alle drankjes van de voorgaande avond, waarop ik de hele ochtend bij The Block heb gezeten en koffie en smoothies heb gedronken. The Block is een ideale spot voor na het surfen! (en nee, ik surf niet haha)
Ik had deze dag ook deze fantastische trui gekocht.
De rest van de dag heb ik onder mijn palmboom gelegen, aan het eind van de middag ben ik terug gegaan naar het hostel voor een dutje. In de avond was er een familie diner, waarbij we met 40 man een curry aten. Daarna hebben we nog even op het dak terras gezeten en muziek gemaakt, maar ik was eigenlijk gesloopt en ging vroeg naar bed.

Dinsdag

Op dinsdag vertrok ik richting het Columbus Rooftop Hostel, voor mijn laatste nachtje van mijn weekend. Ik was 2 minuten binnen en er werd me al een bord eten aangeboden.
In de middag ging ik weer even langs het strand lopen en bij mijn palmboom zitten.
Rond etenstijd kwam ik weer terug in het hostel en wederom werd er me een bord eten aangeboden. Het heeft echt wel zijn voordelen om alle staff te kennen.

Woensdag

Woensdag nam ik vroeg weer de bus richting Tejeda om naar Finca la isa te gaan. Toen ik uitstapte bij Cruz de Tejeda, was er wat mis met het uitzicht. Er was een lokaal weeralarm afgegeven voor Tejeda, er was namelijk een sterkte wind vanuit de Sahara onze kant op. Het was erg tropisch.
Ik was precies op tijd terug om de was te doen en ruim 20 bedden te verschonen. Het was wel weer heerlijk om terug te zijn in mijn oude vertrouwde hosteltje.
Onze kat Luna is deze dagen opeens weer heel sociaal en vond het fijn dat ik er weer was!
Shannon, een vrijwilliger van een ander hostel, kwam op bezoek en zat hier heerlijk te knuffelen met onze hond Urso.
Ondanks dat het heiig was, was het wel een interessante zonsondergang.

Donderdag

Het voordeel van ontbijt dienst hebben, is dat je de zonsopkomst altijd ziet. Hoe heiig het de voorgaande dag nog was, zo helder was het deze ochtend opeens. De berg die je in de verte ziet, is Teide. Je zag hem deze ochtend heel mooi opkomen in de zon.
Mijn hulptroep bij deze ontbijtdienst.
Omdat ik een kleine vakantie van 2 weken heb, besloot ik mijn medevrijwilligers te paaien met cake.
Er was weer een mooie zonsondergang
We maakten een groepsfoto met het halve team. Mede omdat Thibaud de volgende dag zou vertrekken.
Het was echt een fantastische zonsondergang

Vrijdag

Alles ging zijn gang in het hostel, ik had een schoonmaakdienst en er werd weer boodschappen gedaan voor de komende week.
Aan het eind van mijn dienst, kreeg ik te horen dat we een sterfgeval in de familie hadden. Met tranen in mijn ogen, vertrok ik alsnog richting Las Palmas.
Ik vertrok richting het HiTide hostel. Het hostel zit langs het strand en deze avond was er zelfs een concert.
Mijn vriend Drew moest spelen, aan het eind van de avond had ik zoveel rum achter de kiezen, dat ik heb mee gespeeld. Het was de perfecte afleiding voor deze trieste dag.

Zaterdag

Met wederom een kleine kater werd ik wakker. Neil ik gingen smoothies drinken bij The Block, daarna hebben we de rest van de dag op ons hostel dakterras gechilld.
Halverwege de middag ging ik naar het Maresia Urban Hotel, om de hoek bij het hostel vandaan. Ik ging inchecken zodat ik mijn bagage daar al had staan. Het meisje van de receptie herkende me nog van afgelopen november en vroeg hoe het met mijn zusje ging. Die ging ik toevallig die avond ophalen van het vliegveld.
Toen ik eenmaal het zusje had opgehaald, haalden we snel een pizza en gingen we die in bed op eten. Ook kreeg ik een paar roze toms. Roze schoenen staat gelijk voor ultiem geluk.

Deze week op dit blog

Weekoverzicht #67: liften, GuiGui beach en het Almond Festival

10 manieren om online geld te verdienen

Bijgewerkte Gran Canaria Guide

Komende week is Beatrijs nog bij mij op bezoek in Las Palmas en zullen wij genieten van de rust die het strand ons hier te bieden heeft. Een stukje vakantie tijdens mijn vrijwilligerswerk in het hostel.

* Dit artikel kan affiliate links bevatten. Dit kost jou niks extra’s, maar zorgt dat deze website kan blijven bestaan.

Veerlez
Hoi, ik ben Veerle, dit is de plek waar ik blog over alles wat volgens mij het leven mooier maakt! Wil je meer over mij weten? Kijk dan hier.

Podcast

Reizende Strijdster Podcast

Meditaties

Categorieën

Anderen lezen:

Hoe ik met 2 minuten per dag honderden euro's verdien?
Het verhaal van een vleesboom