Weekoverzicht #67: liften, GuiGui beach en het Almond Festival

door | feb 3, 2020 | Persoonlijk | 1 reactie

In deze week vertrok ik richting Tasartico, in het zuidwesten van het eiland. In deze regio is geen bereik en is het mooiste strand van het eiland te vinden. Na de dag hiken om daar heen te gaan, was het tijd om terug te liften naar mijn hostel. Ik deed een dagtochtje naar een aantal highlights of het eiland en aan het eind van de week was het Almond Festival.

Een druk bewogen week, kijk je mee naar dit weekoverzicht?

Zondag

Op zondag vertrok ik samen met mijn collega Thibaud en de 2 gasten Daniel en Nicolette richting Tasartico. Daar is het Blue Ocean camp hostel, wat van dezelfde eigenaar is. Om daar te komen moesten we over de smalste en kronkeligste bergweg rijden. Dit is de eerste keer dat ik last had van wagenziekte.
Eenmaal daar aangekomen bleek het een fantastische plek te zijn. We sliepen in de hostel kamers, maar je kan ook in deze domes slapen. De grootste dome helemaal rechts is de yogadome waar soms yoga lessen gegeven worden.
We gingen naar het strand, waar ik deze steen vond, die in het echt nog iets groener gekleurd was dan je op de foto ziet.
Ik vond ook een steen in de vorm van een hart. Daar moest ik even mee op de foto. De hoed is van Daniel en hij is het met mij eens dat de hoed mij beter staat. Hij noemt het ondertussen ook onze hoed.
We zaten grotendeels van de dag op het strand en keken naar de zonsondergang.

Maandag

Het was tijd om naar GuiGui beach te gaan, het mooiste strand van het eiland. Vanaf het hostel is het ongeveer 2 en een half uur lopen om daar te komen. Het begint met een enorme klim omhoog, die we gelukkig grotendeels in de schaduw konden afleggen.
Hier waren we op de top en moesten we nog het hele stuk naar beneden lopen.
De uitzichten waren fantastisch toen we daarheen gingen.
Er staan wederom op dit gedeelte van het eiland palen om de richting aan te geven. Uiteindelijk bleek dat het maar 5 kilometer lopen was, maar doordat het enorm veel stijgen en dalen bevatte, was het wat langer dan je normaal over 5 km zou doen.
We moesten erg veel naar beneden lopen, ik zou zeker aanraden dit met goed schoeisel te doen. De meiden die op gympen waren, gleden op sommige punten echt naar beneden!
Hoe dichterbij we kwamen, hoe meer het landschap veranderde.
En toen waren we er!
Het strand was toen we aankwamen nog praktisch leeg, gedurende de dag kwamen er steeds meer mensen en was het best druk. Toen we aankwamen was het nog laag water en konden we zelfs nog naar het tweede strand lopen.
De hele dag werden er allerlei fotosessies gedaan, dus toen we weg gingen, deden we ook nog even deze fotoshoot.
Rond half 4 liepen we alweer naar boven, omdat we zeker wilden weten dat we weer voor het donker werd terug zouden zijn. Het nadeel was wel dat we vol in de zon liepen en we dorst kregen. Onderweg is er geen water te krijgen, dit punt is de enige plek waar water is. Het is niet echt drinkbaar, maar wel verfrissend.
We deden er op de terugweg nog geen 2 uur over, we hadden er blijkbaar zin in. Eenmaal in het hostel aangekomen, waren we te lui om naar het strand te lopen om de zonsondergang te zien, dit is het uitzicht vanaf het hostel.

Dinsdag

Dinsdag moesten we weer terug naar het hostel, omdat Thibaud die avond weer dienst had. We konden een lift krijgen, maar moesten daar anderhalf uur op wachten. We besloten om toch maar te gaan lopen om wellicht eerder een lift te krijgen.
Na anderhalf uur in de brandende zon lopen met bagage, kwam de auto voorbij waarmee we mee zouden kunnen rijden. Hij dropte ons op een plek vanaf waar we binnen 5 minuten weer een lift hadden.
Het was een stel duitsers wat ons mee wilde nemen naar Presa de las Ninas, het mooiste meer op het eiland. Eenmaal daar hadden we ook binnen een paar minuten weer een lift van een Zweeds koppel, die ons bij het hostel afzette.
Eenmaal terug in het hostel werd mij erg enthousiast verteld dat we eindelijk dozen hadden om onze spullen in te bewaren. Ik had natuurlijk de roze doos met flamingo’s gekregen.
Na twee dagen lopen met mijn tas, was hij aardig naar zweet gaan ruiken, het was dus tijd om even mijn tas te wassen.
Omdat ik dinsdag nog vrij was, had ik tijd om allerlei dingen te doen waar ik normaliter niet zoveel tijd voor had, zoals mijn tas opruimen en de zoektocht naar mijn vermiste sokken starten.
Ik heb een plekje op ons terrein gevonden waar je altijd uit de wind kunt zitten. Het uitzicht is er ook nog eens fantastisch.
Het was na twee dagen wel weer fijn om terug te zijn bij dit mooie uitzicht.

Woensdag

Woensdagochtend stond ik vroeg op om Thibaud te helpen met zijn ontbijt dienst zodat hij mij zou helpen met mijn schoonmaakdienst.
Daardoor zag ik deze fantastische zonsopkomst.
We hadden een fantastisch diner deze avond.

Donderdag

Donderdag liep ik even richting Tejeda om boodschappen te doen. Daar was het duidelijk dat het hele dorp al klaar was voor het Almond Festival van het weekend.
Ik was weer op tijd terug om de zonsondergang te zien. De zon was deze avond erg maanachtig.

Vrijdag

Ik had wederom een ontbijtdienst.
Na het ontbijt kon ik met een aantal gasten mee naar Maspalomas, de jongens waren nog nooit bij de zandduinen geweest, we hadden een heerlijke stranddag.
Daarna reden we door naar Puerto de MogΓ‘n, wat toch een fantastische plek blijft. Alles is in dezelfde kleuren geschilderd en overal zijn deze kleurige bloemen te vinden.
Daarna reden we terug over mijn favoriete route, ondertussen heb ik deze route een keer of 5 gereden, er zijn altijd heerlijke uitzichten te zien.
Het laatste stukje reden we met de zonsondergang, het was fantastisch om dit uitzicht ook eens van de andere kant te zien. Toen we terug waren kon ik nog deze foto maken.

Zaterdag

Zaterdag was het eindelijk zo ver, het Almond Festival.
het Almond Festival in Tejeda
Het hele eiland was naar Tejeda gekomen om het almond festival mee te maken. Toen we naar beneden liepen, zagen we al hoe druk het was. Er word gezegd dat er elk jaar zo’n 45.000 bezoekers zijn!
optreden tijdens Almond Fesitval
Er was een heel leuk bandje aan het spelen en voor ons stond een man die een tas had gemaakt van een dier.
Na 2 uur was ik totaal overprikkeld en besloot ik terug te lopen naar het hostel. Onderweg zag ik deze cactus. Vorig jaar zijn er enorme branden op Gran Canaria geweest, vanaf het terrein van het hostel tot het oosten. Deze cactus is nu weer aan het groeien.
Deze amandelboom stond er ook fantastisch bij. Ik kan nog steeds niet geloven dat dit mijn achtertuin is.
Er was weer een fantastische zonsondergang.

Op dit blog:

Weekoverzicht #66: kippen voeren en tochten lopen

Vrijwilligerswerk in een hostel

* Dit artikel kan affiliate links bevatten. Dit kost jou niks extra’s, maar zorgt dat deze website kan blijven bestaan.

Veerlez
Hoi, ik ben Veerle, dit is de plek waar ik blog over alles wat volgens mij het leven mooier maakt! Wil je meer over mij weten? Kijk dan hier.

Podcast

Reizende Strijdster Podcast

Meditaties

CategorieΓ«n

Anderen lezen:

Hoe ik met 2 minuten per dag honderden euro's verdien?
3 IJslandse series op Netflix
Het verhaal van een vleesboom
4 beste Nederlandstalige meditatie apps
15x gekke feitjes
Beste tips voor roze haar