Weekoverzicht #65: Mijn eerste vrije weekend in Las Palmas

door | jan 21, 2020 | Persoonlijk | 0 Reacties

Na een week in de koude bergen, was het eindelijk tijd voor mijn eerste vrije dagen in de warme stad Las Palmas. Om daar te komen, heb ik gelift. Eenmaal daar kende ik al een aantal mensen en ben ik eigenlijk geen seconde alleen geweest. Het was een heerlijke zonnige week op Gran Canaria.

Zondag

uitzicht vanaf cruz de Tejeda
Na mijn ontbijt dienst op zondag, had ik een paar dagen vrij, mijn eerste weekend vrij! Er gaan niet heel veel bussen vanaf Finca la Isa, ik besloot samen met 2 gasten te liften richting Las Palmas. We waren nog geen 200m van Finca vandaan en de tweede auto stopte al. Een brits koppel gaf ons een lift, maar ze wilde wel nog ergens lunchen. We besloten de auto te stoppen bij het Cruz de Tejeda en aten een lunch bij dit uitzicht.
Omdat ik vrijwilliger ben bij Finca, mag ik bij een aantal hostels op het eiland gratis slapen. Ik had mezelf aangemeld bij het Colombus Rooftop Hostel, waar ik al vaker had geslapen in November. De manager appte me dat ik op tijd moest komen, omdat er op zondag een sunset optreden was.
Terwijl ik daarheen liep, zag ik al deze katten zitten.

De rest van de avond heb ik geen foto’s gemaakt. Bij het optreden had ik afgesproken met Neil, Daniel en Victoria. Ze waren allemaal gasten in Finca afgelopen week. Na het optreden zijn we ergens uit eten gegaan.

Maandag

De kou op Finca had met verbaasd en ik had het gevoel dat ik niet genoeg warme truien bij me had. Daarom was mijn tijd in Las Palmas ideaal om in te slaan. Deze trui heb ik niet gekocht en twijfel ik nog steeds over.
Na mijn shopping avontuur ging ik even uitrusten op het strand. Ik zat nog geen 5 minuten op het strand en er kwam een oud gast van Finca naar me toe. Ik twijfelde even om bij haar groep te gaan zitten, maar ik had meer behoefte aan een middag voor mezelf.
In de avond ging ik terug naar mijn favo burger restaurant, 200g burger. Terwijl ik zat te eten appte Neil me of ik naar het rooftop terras kwam voor een drankje. Dat is dan ook wat ik de rest van de avond heb gedaan.

Dinsdag

Dinsdag werd er iets georganiseerd in de stad voor alle hostels. Het idee was dat het een jam session was, met ruimte voor yoga en schilderen ed. Om daar te komen, moesten we een heleboel trappen op.
We hebben wat geschilderd en er is wat gejamd toen we er waren.
Het was een heerlijke dag, zonneschijn en gezelligheid.
Het was een bizarre plek waar we waren, we denken dat het een oud fort was. Er waren allerlei kamertjes, gangen en bunkers.
Het was een heerlijke samenkomst van mensen. We zagen een niet zo spectaculaire zonsondergang.
Maar door mijn zonnebril was het bijzonder mooi en roze!
We gingen een hapje eten bij mr Kale, mijn favoriete spot!
Daarna liepen we terug naar het hostel, ik moest zo grinniken om onze zelfde rugzak.

Woensdag

Met de bus van 7u moest ik weer terug richting Finca. Ik had de ontbijt shift en had gelukkig iemand gevonden die hem gedeeltelijk wilde overnemen. Het was zoveel kouder in de bergen, dat mijn korte broek veels te koud word.
Ik was gelukkig op tijd om de kippen te voeren.
Na mijn ontbijtshift nam ik ook de schoonmaakdienst van een collega over, hard werken, maar ik had een heerlijke lunch met mijn fruitloops. Ik moet om de zoveel dagen de stad in om meer te halen.
Het fijne van terug zijn in de bergen, is dat ik mijn favoriete uitzicht weer heb.

Donderdag

Donderdag had ik weer de ontbijt shift en zat ik lekker de rest van de dag in mijn dagboek te schrijven en naar muziek te luisteren.
Luna kwam lekker bij me zitten af en toe.
We hadden weer een fantastisch uitzicht tijdens de zonsondergang
In de avond kwamen mijn vrienden vanuit de stad naar ons hostel.
In de avond leerde ik mijn collega’s en gasten het spelletje Slap, wat ik in Malaga heb geleerd.

Vrijdag

Vrijdag had ik een ‘extra’ dienst, je weet dan niet wat je krijgt, meestal help je bij klussen die al een tijd gedaan moesten worden. Dit keer hielp ik met het schoonmaken van de villa. Het voordeel daarvan is dat je dan ook in de villa kan douchen, in een comfortabele badkamer. Na het schoonmaken en douchen zat mijn werkdag erop en speelde ik schaak met Adrien en Jack.
Er was natuurlijk weer een mooie zonsondergang.
In de avond raakte onze watervoorraad op en kwam er geen druppel meer uit de kraan. We konden dus ook geen toiletten meer doorspoelen. Mijn oplossing was om met het water van de jaccuzi te gebruiken om door te spoelen!

Zaterdag

Deze ochtend begon ik met mijn ochtendkoffie in de zon met Kadin. Hij was lekker gitaar aan het spelen en aan het zingen. Het was een privΓ© concert!
Vandaag had ik de avondshift en begon ik al om 2u met het klaarmaken van het avondeten.
Ik stond rustig in de keuken appelmoes te maken, wanneer deze man met een dooie kip in zijn handen kwam aangelopen. Blijkbaar liep zijn hond los en viel hij een kip aan.
Er waren 2 kippen zo bang daarna, dat ze zich op een ander veld verstopt hadden. Toen ik ze probeerde te lokken met eten, waren ze zelfs bang voor mij. We hebben ze dus uiteindelijk maar buiten gelaten voor de avond.
Terwijl ik op kippenjacht was, was er een fantastische zonsondergang gaande!
Mijn avondeten zag er fantastisch uit!
Alleen uitgeserveerd op het bord zag het er toch minder smakelijk uit. Gelukkig was het lekkerder dan het er uit zag!

* Dit artikel kan affiliate links bevatten. Dit kost jou niks extra’s, maar zorgt dat deze website kan blijven bestaan.

Veerlez
Hoi, ik ben Veerle, dit is de plek waar ik blog over alles wat volgens mij het leven mooier maakt! Wil je meer over mij weten? Kijk dan hier.

Podcast

Reizende Strijdster Podcast

Meditaties

CategorieΓ«n

Anderen lezen:

Hoe ik met 2 minuten per dag honderden euro's verdien?
Het verhaal van een vleesboom