Weekoverzicht 57: een week in Gran Canaria

door | nov 25, 2019 | Persoonlijk | 0 Reacties

Mijn eerste week in Gran Canaria! Wat een heerlijke week vol mooie stranden en uitzichtpunten. Gelukkig voelde ik me deze week weer helemaal fit om al deze mooie plekken op Gran Canaria te bezoeken. Kijk je mee naar mijn week in Gran Canaria?

Zondag

koffie in het hostel
Ik voelde me nog steeds niet helemaal goed. Mijn vlucht de voorgaande dag, was wel een bevestiging dat ik last had van een voorhoofdholteontsteking. Rustig aan doen was het recept. Een groot deel van de ochtend zat ik in de gemeenschappelijke ruimte koffie te drinken
een hele dag in bed, een goed begin van mijn week in Gran Canaria
Halverwege de dag besloot ik toch naar mijn bed te verhuizen en daar een aantal blog en website aanpassingen te doen. Er is altijd genoeg te doen op de laptop.
Kaarten van de week
Ik trok deze kaarten en het was een bevestiging dat ik het beeld dat ik ziek was moest loslaten en de natuur in moest trekken. Die avond dronk ik een drankje in de rooftopbar en werden de plannen gesmeed om een auto te huren en het eiland rond te gaan.

Blogpost: Weekoverzicht #56: komt een vrouw bij de Spaanse dokter

Maandag

Blowhole op Gran Canaria
We huurden een auto met 3 personen en bezochten allerlei plekken. Dit blowhole, was een mooi begin van de dag. Dit is El Bufadero en het ligt vlakbij het winkelcentrum Telde.
Westkust van Gran Canaria
Vanuit daar reden we langzaam naar het westen, we maakten een tussenstop Caldera de Bandama en reden daarna door naar de westkust, waar ik deze foto maakte. Vanaf dit punt zagen we ook Tenerife liggen.
huurauto van de week in Gran Canaria
Dit is ons huurautotje bij Mirador del BalcΓ³n. We reden door het Tamadaba Natural Park wat een fantastisch mooi uitzicht heeft. De landschappen waren zo divers, niet normaal.
strand in het noord westen van Gran Canaria
Daarna was het toch tijd om een strandje op te zoeken en dit was het North Beach Sardina. Heerlijk zon en lekker op het strand liggen. Ik was helaas vergeten mijn bikini in te pakken die dag, maar dat neemt niet weg dat je kan genieten van de zee.
Katten knuffelen op het strand
Al gauw maakte ik vrienden met deze mooie kat. Vlak voordat deze foto werd genomen, lag ze naast me te spinnen. Mijn reisgenoten hadden vrij snel door dat ik een kattenfluisteraar ben.
burgers eten in Las Palmas
In de avond gingen we een hapje eten bij de burgerbar 200 g burger. Een plek waar we nog vaak naar toe gingen de rest van de week. Ik dronk een pear mule en blijkbaar was aan het eind van de week de voorraad gingerbeer op, wellicht heb ik dat op mijn geweten.
standbeelden in Las Palmas
Midden in het oude centrum van Las Palmas staan deze vreemde hondenstandbeelden!

Dinsdag

Maspalomas
We hadden de auto voor 2 dagen gehuurd, waardoor we ook de rest van het eiland konden bezoeken. Dit zijn de zandduinen van Maspalomas. We hebben hier doorheen gelopen en even tussen de naakte duitsers gezwommen. Maspalomas is een plek waar ouderen komen overwinteren. Het zit vol resorts en er is geen hostel te vinden. In het zuiden van Gran Canaria is het weer over het algemeen iets beter dan op de rest van het eiland.
We hadden nog best een planning de rest van de dag, dus we hadden niet heel veel tijd hier. Ik wist al meteen dat ik hier nog een keer naar terug wilde.
Puerto de Mogan
Daarna was het tijd om naar Puerto de MogΓ‘n te gaan. Een heerlijk mooi authentiek vissersdorpje. Wederom een enorme toeristische attractie. Het is wonderbaarlijk dat ik een foto zonder toeristen erop heb weten te maken.
huisjes in Mogan
Alle huizen waren wit met blauw/geel met groen en overal waren mooi bijgewerkte planten/struiken. Het was zo een mooi dorpje!
uitzicht over een meer
Vanuit daar gingen we door naar Presa De Las NiΓ±as. Daar was het helaas iets bewolkter. Josef wilde daar graag even lopen. Wij bleven bij het meer hangen en de zon kwam even door. Jan besloot meteen het water in te gaan. Helena bleef in de zon zitten en ik ging ook even pootje baden. Het water was best koud en toen ik eruit kwam, zaten er allemaal beestjes op mijn voeten, die er lastig vanaf gingen. Ik heb het vermoeden dat het allemaal kleine bloedzuigers waren en dat ik er goed aan gedaan heb om ze allemaal zo snel mogelijk van me af te krijgen. Jan had na het zwemmen nergens last van.
Roque Nublo niet gehaald
Terwijl we terug reden vanaf het meer, zagen we dat Roque Nublo dichtbij was. We besloten even te stoppen, maar we realiseerden ons ook dat we niet heel veel tijd hadden omdat we de huurauto moesten terug brengen. We zijn dus niet helemaal tot Nublo gelopen, dit laat zien hoe dichtbij we waren. Dit zorgt er wel voor dat ik toch nog een keer hier naartoe wil gaan.
regenbogen spotten op Gran Canaria
We reden terug over de bergen en hadden fantastische uitzichten. Ik vermoed dat ik volgende week meer uitzichten vanaf de berg zal gaan laten zien. We waren deze middag ook behoorlijk op zoek naar regenbogen, we hebben er echt een hele hoop gezien.

Eenmaal terug in het hostel zijn we met zn allen uit eten gegaan bij een Italiaan. Hij heette Via Piano, wat ons erg deed denken aan Vaipiano. Dit eten was niet erg bijzonder.

Online

Blogpost: De horror stories van backpacken

Woensdag

tapas in Las Palmas
Helena en ik begonnen de dag langs het strand bij Playa de Las Canteras. Daar zochten we een tapasbar op en lunchten we snel. Het was een uur lopen vanaf ons hostel om hier te komen, we waren dus best wel hongerig.
Veerle op het strand
Daarna hebben we lekker de halve dag op het strand gelegen. De golven zijn hier heel hoog.
hoge golven op Gran Canaria
Het is dan ook wel begrijpelijk dat aan deze kant je veel meer jongeren ziet, hier kan gesurft worden.
dakterras van het hostel
Het weer begon een beetje te betrekken, dus we besloten weer terug naar het hostel te gaan, waar ik weer lekker op het dakterras heb gechilld.

Eenmaal terug in het hostel zijn we met zn allen uit eten gegaan bij een Mexicaan, de porties waren alleen zo klein, dat we daarna alsnog naar de burgerbar zijn gegaan en daar nog frietjes hebben gegeten.

Donderdag

rooftopbar van het hostel
Donderdag was voor mij weer een rustig dagje in het hostel. Ik heb lekker naar podcasts geluisterd, blogs geschreven, mijn Pinterest feed gevuld en rustig aan gedaan. De jongens waren allebei een stuk fietsen en Helena was naar een ander hostel verhuisd.
burgers eten
Nadat iedereen zijn eigen dagje had gehad, gingen we met zn allen weer uit eten, verrassend genoeg eindigden we weer bij de burgertent. Dit keer was Corine net ingechecked en vroeg ik of ze mee wilde uit eten. Tom sloot zich ook iets later aan, die wist waar de burgerplek was, want hij was de avond ervoor ook mee gegaan.

Online

Blogpost: Welke spullen heb je echt nodig als digital nomad?

Vrijdag

Zandduinen van Maspalomas
Corine en ik besloten vandaag om naar Maspalomas te gaan. Toen we wakker werden, regende het in Las Palmas en het weer in het zuiden van Gran Canaria is altijd beter. Het weer in het zuiden was perfect. We namen wat foto’s in de zandduinen en genoten de rest van de dag aan het strand.
Palmbomen in Las Palmas
We kwamen rond 6 uur terug in Las Palmas en waren precies op tijd voor het familiediner. Op sommige avonden is er een gemeenschappelijk diner in de avond. Jo had mijn naam op het bord geschreven waardoor ik kon mee eten.

Zaterdag

Groep van de dag
Ik had afgesproken om zaterdag met Klemen een stuk te gaan lopen. We hadden de bus genomen naar Aguimes en kwamen daar onze hostelgenoten tegen. We besloten om met zijn 4en verder te gaan.
liften op Gran Canaria
We waren van plan om naar Barranco de las Vacas te gaan, helaas markeert google dat ergens anders dan waar het daadwerkelijk zit. We waren dus naar de verkeerde plek gelopen. We hadden er net een uur lopen op zitten, ik stelde dus voor om te liften. We waren met zn 4en, dus we zagen het niet heel rooskleurig in. De eerste auto stopte al meteen en kon ons naar de kruising brengen, waar we de andere weg moesten hebben. De GC-551 en niet de GC-550!
Veerle aan het liften
We moesten op de GC-550 naar km 14 lopen, dat was 3 km in de brandende zon. De hele weg hielden we onze duimen omhoog en bij de laatste kilometer hadden we geluk. Een man stopte, we moesten alleen wel met zijn 2 honden achterin zitten. Een avontuur op zich.
Groepsfoto
We hebben het gered! Allemaal blije maar moeie koppies.
Barranco de las Vacas
Het was het helemaal waard!
vuurshow
In de avond gingen we uit eten bij een onbeperkt sushi restaurant (naast San Telmo). De rest wilde daarna nog een biertje drinken, ik besloot naar het hostel te lopen en wilde gaan slapen. Eenmaal bij het hostel gekomen, kwam ik Lou tegen en zag ik dat ze een vuurshow ging geven. Dit wilde ik al een week zien en nu was ik eindelijk nog wakker!

Mijn eerste week in Gran Canaria zit er alweer op. Het is een heerlijk divers eiland om een langere tijd door te brengen. De komende week is mijn zusje ook op Gran Canaria en genieten wij van het strand en het hotel in het noorden van het eiland. Wanneer mijn zusje vertrekt, zal ik naar het midden van het eiland gaan en daar wat gaan hiken. Begin december zal ik verder gaan naar Fuertaventura. Maar eerst dus nog een week in Gran Canaria!

* Dit artikel kan affiliate links bevatten. Dit kost jou niks extra’s, maar zorgt dat deze website kan blijven bestaan.

Veerlez
Hoi, ik ben Veerle, dit is de plek waar ik blog over alles wat volgens mij het leven mooier maakt! Wil je meer over mij weten? Kijk dan hier.

Podcast

Reizende Strijdster Podcast

Meditaties

CategorieΓ«n

Anderen lezen:

Hoe ik met 2 minuten per dag honderden euro's verdien?
Het verhaal van een vleesboom