Juni doelen

door | jun 2, 2016 | Doelen | 8 reacties

De maand juni is alweer begonnen en daarmee kunnen we terugblikken op de maand mei. Hoe ging het deze maand met mijn doelen? De positiviteit hebben jullie hier voorbij zien komen, maar hoe ging het met de andere doelen? En welke doelen stel ik in juni. Hoe zorg ik dat ik focus hou in een maand met de opbouw van een festival? Je leest hier mijn plannen voor mijn juni doelen!

Mei doelen

  • Extra focussen op positiviteit
  • Een avondroutine maken
  • Een museum bezoeken
  • Zomaar een kaartje sturen naar vrienden

Deze maand had ik expres doelen gesteld die ik met weinig inspanning ook zou kunnen halen. Ik ben vooral erg blij geweest met het focussen op positiviteit als doel. Het was heerlijk om de feel better reeks te schrijven. Ik heb er veel leuke reacties op gehad, zowel online als offline. De rest van de doelen zijn een beetje makkelijk afgewerkt. De avondroutine bedacht ik in de laatste week van mei. Ik zal hem de komende tijd gaan finetunen en mijn best doen de routine te blijven doen. Het museumbezoek werd zoals verwacht alleen maar Tate Modern en zelfs dat was vliegensvlug. Ik heb ook niet heel veel kaartjes verstuurd, mijn postzegels gingen opeens naar allerlei instanties. Maar ik heb wel Luus een verjaardagskaartje gestuurd, wat ik ook enorm leuk vond om te doen!

Juni doelen

Ik geloof dat ik dit eigenlijk elke maand wel schrijf, maar juni gaat een drukke maand worden. Drukker dan de voorgaande maanden. Halverwege de maand begint de opbouw van het festival. Dat betekent dat mijn werkdagen langer worden en dat mijn weekenden opeens showdagen zijn. Er is nauwelijks ruimte in mijn agenda voor andere dingen dan het festival leven. Gelukkig ben ik de laatste maanden erg bezig met rust vinden in kleine dingen. Het feit dat ik 3 weken lang buiten in de Botanische Tuinen werk, zorgt ook voor ontspanning. Af en toe een rondje lopen door de tuinen staat voor mij gelijk aan genieten. Maar om mijzelf niet in deze werkgekte te verliezen, heb ik deze maand 3 doelen.

Fiets minimaal 2 keer in de week naar werk
Dit doel is eigenlijk vooral voor de eerste 2 weken van de maand. Dan werk ik nog vanuit kantoor en dan is het belangrijk dat ik ook buiten kom. Ondanks dat ik geniet van met de bus naar werk gaan, is het goed voor de ontspanning en conditie om meer buiten te zijn. Deze lichaamsbeweging zorgt er ook nog eens voor dat ik zaken op een rijtje kan zetten. Ik wil minimaal 2 keer in de week fietsen, maar bij voorkeur natuurlijk nog veel meer.

Investeer in een goede lunch
Ik ben niet zo fan van brood eten en toch lunch ik bijna dagelijks met brood. Ik wil gezonder gaan lunchen, meer groente en fruit. Daarom wil ik me, vooral de eerste 2 weken, focussen op betere lunches. Hierdoor moet ik meer gaan mealpreppen. Dus tijd om me daar even in de verdiepen. Het mealprep filmpje van Melle is favoriet. Of dit filmpje van Dave Hakkens (TIP!).

Geniet en maak veel foto’s
Eigenlijk zijn dit stiekem 2 doelen in één. Ik wil genieten van de fantastische weken die er aan komen en ik wil dit zoveel mogelijk vast leggen. Maar ergens is dit voor mij ook verbonden. Als ik geniet, maar ik meer foto’s. Win-win toch?

Wat zijn de doelen die jij jezelf stelt deze maand?

Veerlez
Hoi, ik ben Veerle, dit is de plek waar ik blog over alles wat volgens mij het leven mooier maakt! Wil je meer over mij weten? Kijk dan hier.

Follow on Bloglovin

Podcast

Fearless Adventure Podcast

Koffie drinken?

Buy Me a Coffee at ko-fi.com

Anderen lezen:

6 Boeken die mijn leven hebben veranderd
Wat kan je doen als je in quarantaine zit?
3 IJslandse series op Netflix
Haar wassen met de no poo methode - een jaar later
Begin een capsule wardrobe
Het verhaal van een vleesboom

Suppoort

Suppoort Veerle

Op dit moment lees ik

Bezoek mijn andere blog

Geld Verdienen met Pinnen

Other Language?



8 Reacties

  1. Anne

    Mooie doelen, Veerle! En best wel haalbaar, lijkt me zo 🙂 Ik wil komende maand een beetje rustiger aan doen en meer de tijd nemen voor alles. Daar ben ik soms heel goed in, maar in het voorjaar vergeet ik dat nog wel eens in al mijn enthousiasme 😉

    Antwoord
    • Veerlez

      Heel erg herkenbaar, het voorjaar gaat altijd veels te snel en van elke seconde met mooi weer willen we genieten!

      En volgens mij gaat het met mijn doelen inderdaad wel goedkomen. Ik ben deze week al 2 keer met de fiets geweest!

      Antwoord
  2. Melle

    Ik vind het alleen al zo knap dat je elke maand doelen voor jezelf stelt en dan ook nog behalen. En hoe! 🙂 En hoera voor mijn mealprep filmpje, die was echt heel leuk om te maken. Door de fitgircode guide prep ik voornamelijk de avond ervoor of zelfs in de ochtend. Iets met heel veel variatie. Ik mis het soms wel hoor, die zondagavond!

    Antwoord
    • Veerlez

      Die mealprep moet ik deze maand wel heel erg mijn best voor gaan doen, aangezien we eigenlijk altijd gewoon met zijn allen lunchen op werk. Maar ik ga deze zondagavond ook gewoon preppen! yeaaaah! gedeelde smart is halve smart toch?

      Antwoord
  3. Kiki

    Mooie doelen indeed 🙂 veel succes en vooral veel plezier met deze komende festivalmaand! Ik heb als juni doelen voor mezelf twee keer per week te gaan fitnessen :), daarmee ben ik gister begonnen en ik merk dat ik me erg goed voel daarna (natuurlijk is het weer even pittig ;)) en ik wil een keer gaan zwemmen om te kijken hoe dat bevalt. Verder bestaan mijn doelen vooral nog steeds uit het vinden van werk. Maar ik moet natuurlijk ook niet vergeten om fijne doelen voor mezelf te stellen. Wel ben ik van plan deze maand leuke evenementen te bezoeken, met name de gratis festivals :). Oja en nog even jarig zijn tussendoor (A).

    Antwoord
    • Veerlez

      Super goede doelen Kieks! <3 fit blijven maakt zoveel verschil, ik voel me ook stukken energieker sinds ik meer naar werk toe fiets. Enne, ik vind het heel rot dat ik niet naar je verjaardag kan komen 🙁 Maar laten we na de festivals snel weer afspreken!

      Antwoord
  4. Kiki

    Als je trouwens zelf nog goeie lunchrecepten hebt voor een voedzame lunch: ben ik wel benieuwd naar! Ik heb namelijk precies hetzelfde als jij, haha, ik ben dat brood een beetje beu :).

    Antwoord
    • Veerlez

      Sowieso dan naar Melle haar blog gaan kijken, en het filmpje van Dave Hakkens bekijken. Verder natuurlijk groene meisjes. Maar ik merk dat simpele salade’s met erwten, linzen, feta, bonen, komkommer, tomaat, couscous etc wel goed werkt voor mij! 🙂

      Antwoord

Trackbacks/Pingbacks

  1. Weekoverzicht #6: Roze haar, een camper en een selfiestick - […] om op tijd te zijn, ging ik daarom met de racefiets. Dit is natuurlijk ook een onderdeel van mijn…

Laat een reactie achter