De tijd van de jaarlijstjes zijn alweer begonnen en ik kon dan ook niet wachten om te beginnen met het publiceren van mijn jaarlijstjes! Omdat ik mijn reading challenge in augustus al gehaald had, leek het mij een goed idee om deze week maar te beginnen met de boeken. Het was mijn idee om 30 boeken te lezen, maar het werd het dubbele. Hier dan ook mijn top 10 van de gelezen boeken.Β
Β
Top 10
- Cheryl Strayed β Wild
- Rosamund Lupton β Zusje
- Jo Nesbo β de Zoon
- Petra van Rij β Gisteren was alles nog goed
- Gillian Flynn β Dark Places
- Alice Hoffman βΒ Het museum van zonderlinge zaken
- John Williams β Stoner
- Lauren Oliver – Delirium
- Barbara J. Zitwer β De dameszwemclub
- Jon Krakauer β Into the Wild
Stuk voor stuk allemaal boeken waar ik niet kon stoppen met lezen, behalve bij Stoner, daar was ik aan begonnen, maar duurde het een aantal maanden voor ik verder ging. De grote verrassingen uit de top 10 zijn voor mij het Museum van zonderlinge zaken. Ik nam het mee omdat het een sprinter was bij de bibliotheek, maar wist niet wat ik ervan zou vinden. De Dameszwemclub leende ik van een collega, wat een heerlijk boek was dat. Ik ontdekte dit jaar dat ik boeken over reizen ook interessant vind, vandaar dat ik Wild & Into The Wild heb gelezen. Wild heeft, zowel als boek als film, een enorme indruk gemaakt. Wellicht helpt het ook dat ik Wild las terwijl ik in IJsland was. Het motiveerde zo om meer te gaan reizen.
Favorieten
Beste boek van dit jaar: Cheryl Strayed β Wild
Slechtste boek van dit jaar: J. Lynn β Ijskoud & Eva Kelder β Het leek stiller dan het was
Beste serie: Delirium serie van Lauren Oliver
Favoriete genre dit jaar: Thrillers
Welk boek heb je gelezen wat je anders nooit zou lezen? Kom hier dat ik u kus, dankzij de Goodreads-groep waar ik in zit met de meiden van Gewoon een Boek
Meest tegenvallende boek van dit jaar: Lewis Caroll β De avonturen van Alice in Wonderland & in Spiegelland
Grootste meevaller van het jaar: Rainbow Rowell β Attachments
Het hardst gehuild bij: Petra van Rij β Gisteren was alles nog goed
Het dit-boek-vraagt-om-meer van dit jaar: Alle boeken van Rosamund Lupton
De blij-dat-ik-dit-boek-eindelijk-heb-gelezen van dit jaar: Jon Krakauer β Into the Wild
Dit boek wil ik volgend jaar echt gaan lezen: Jandy Nelson – Ik geef je de zon
Het meest gelezen van: Arnaldur IndriΓ°ason, een IJslandse schrijver, hoe kan het ook anders. En Tess Gerritsen heb ik ook weer 3 boeken van gelezen.
Dit boek heb ik nog niet genoemd, maar is me wel bijgebleven: Emma Healey β Elizabeth is Missing
Mijn aanraders van het jaar: Wild, Zusje, Vincent
Ik ben benieuwd wat jou top 10 van dit jaar was. Welk boek heb jij dit jaar gelezen dat je echt zal aanraden!
60 boeken? Dat vind ik best wel een hele prestatie. Haal dat bij lange na niet haha. Misschien wel als ik alle artikelen die ik lees aan elkaar plak en er boeken van maak π
haha wellicht is dat een oplossing! π Ik moet zeggen dat dit jaar lezen echt een manier van ontspannen voor me was, veel meer dan afgelopen jaren. Maar ik denk niet dat er ooit nog een jaar is dat ik zoveel zal lezen π
Mooi lijstje! Zelf weinig van gelezen, dus jouw top 10 en mijn top 10 (komt morgen online) zijn een wereld van verschil haha. De Delirium trilogie heb ik al in de kast staan, maar wil hem nog erg graag lezen. Leuk om te zien dat jij daar zo van genoten hebt π
Ik ben benieuwd naar jou lijstje! En ik kan voorspellen dat Delirium dan volgend jaar op je lijstje komt te staan π
Ik ben een boekenwurm, maar van jou lijstje heb ik niets gelezen!